PROVOZNÍ ŘÁD BAZÉNU PRO PLAVÁNÍ KOJENCŮ,
BATOLAT A DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Provozovatel: Klub MARCO z. s., IČ: 22756795, Riegrova 1543, 269 01 Rakovník
Provozovna: Centrum MARCO, Riegrova 1543, 269 01 Rakovník
Provozní doba : PO NE 6:30 21:00
Platnost od:
28.5.2015
Vypracoval: Tomáš Cerman, předseda
1.Základní údaje
Krytý bazén , rozměry: 7x3m, hloubka: 1,2m
Objem bazénové vany: 25 m3
Objem přepadové nádrže: 3 m3
Zdroj napájení nádrží: veřejný vodovodní řad
Bazén je vybaven výměnným systémem, který se skládá z přelivových žlábků v úrovni ochozů z
jedné podélné a obou příčných stran, plastových trysek na dně, dnové výpusti a 2 ks reflektorů v
podélné stěně.
Konstrukce stěn a dna bazénu je tvořena železobetonem, který je chráněn hydroizolací,
bazénová vana je vyvařena bazénovou DLW folií.
Šatny , sprchy a WC:
-oddělené šatny pro muže a ženy se samostatnými vchody a východy
-vybavení šaten je přizpůsobeno manipulaci s dětmi od kojeneckého věku (široké přebalovací
pulty, hygienické potřeby, měkké podložky)
-ze šaten vstup na WC (držák s toal.papírem a na ostatní hyg.potřeby) a do sprch, v dámské šatně
3 sprchy, v pánské 2 sprchy, pro potřeby sprchování dětí jsou sprchy vybaveny plastovými dětskými
vaničkami na stojanech s volným průtokem vody
-vchod do bazénu je možný pouze přes pánské či dámské sprchy
2.Postup a sytém cirkulace vody
Voda přetéká do přelivných žlabů a dále do akumulační nádrže, odkud oběhové čerpadlo
čerpá vodu do pískového filtru, kde je voda zbavena mechanických nečistot a přefiltrovaná
se vrací přes tepelný výměník, dále přes UV lampu a chemickou úpravnu se vrací zpět do
bazénu dnovými tryskami.
3.Technologie úpravy vody
Bazénová voda je měřena sondami měřícími PH a volný chlor. Výstupy sond jsou
digitálně vyhodnoceny a počítač koriguje kvalitu vody a automaticky srovnává hladinu CL
a PH. Pro zvýšení filtračního efektu je doplněno dávkování flokulantu.
Dále je voda zbavena mikrobů a živých organizmů pomocí UV lampy sterilizátoru.
Voda je tepelně upravována výměníkem, který ohřívá plynový kondenzační kotel
instalovaný ve strojovně.
Provoz při kurzech plavání kojenců a batolat:
Volný chlor: 0.3 až 0.4 mg/l při teplotě vody 28-32 st. C,
PH max 7.5
Provoz při aktivitách pro dospělé:
Volný chlor: 0.3 až 0.6 mg/l při teplotě vody do 28 st. C,
PH max 7.5
Provoz v ostatních případech
Volný chlor: 0.5 až 0.8 mg/l při teplotě vody 28-32 st. C,
PH max 7.6
K odstraňování zelených řas a mechanických nečistot je používán vodní vysavač.
Mikrobiologické požadavky na jakost bazénové vody se řídí přílohou k vyhl. č .238/2011 Sb. .
4.Kontroly jakosti vody
Bazénová voda je na výstupu kontinuálně měřena digitálním vyhodnocovacím zařízením,
které automaticky koriguje PH a CL. Toto zařízení je pravidelně kalibrono.
Údaje (teplota vody, teplota a vlhkost vzduchu, chlor, PH, Redox potenciál) jsou
zaznamenávány denně před zahájením a v průběhu provozu (pokud provoz v daný den proběhl)
dle požadavků vyhlášky č.238/2011 Sb.
Chemický rozbor bude prováděn 1x za měsíc. Mikrobiologický rozbor 1x za 14 dní, v
případě pěti po sobě následujících vyhovujících mikrobiologických nálezů bude snížena
četnost kontroly snížena na jednou měsíčně.
5.Uskladnění chemikálií
Chemikálie jsou uskladněny ve větrané technické místnosti, která není přístupná veřejnosti.
6.Osvětlení, mikroklima
Hala bazénu je osvětlena intenzitou min 250 luxů, svítidla s třídou krytí dle přísl. normy.
Teplota vody v bazénu se pohybuje v rozmezí 28-32 st. C.
Teplota vzduchu vždy o 1-3 st. C vyšší, než teplota vody.
Teplota vzduch ve sprchách dosahuje min. 24 st. C, v šatnách 22 st. C a v adaptačně-relaxační
místnosti 20-22 st. C.
7.Dokumentace
Provozní denník uložen v recepci zápis provádí denní služba
Kniha úrazů – zápis provádí instruktor kurzu
Kniha přání a stížností – na vyžádání k dispozici na recepci
8.Sanitární provoz
Úklid je prováděn průběžně úklidovou službou a každodenně po ukončení provozu.
Veškeré prostory jsou průběžně čištěny běžnými mycími prostředky s cyklickým střídáním druhu
a denně po ukončení provozu prostory šaten, sprch a WC desinfikovány roztokem SAVA (či
kompatibilním prostředkem pro střídání) a omyty čistou vodou.
9.Uskladnění a sanitace pomůcek
Plavecké pomůcky jsou uskladněny ve speciální, k tomu určené větrané místnosti vybavené
sprchovým koutem pro desinfekci. Desinfekce je prováděna roztokem prostředku INCIDUR, vhodným
i pro jiná exponovaná pracoviště a schváleným MZČR a hlavním hygienikem ČR. Pro střídá
dezinfekčního prostředku Incidur je použit jiný, stejně vyhovující dezinfekční prostředek.
Kvalita pomůcek vyhovuje vyhl. 84/2001 Sb.
10.Hygienické potřeby
WC i sprchy jsou vybaveny tekutým mýdlem v dávkovači a sprchovým gelem vhodným pro děti
Na WC zajištěn toaletní papír.
Personál je vybaven vlastními hyg.prostředky.
Ve všech místnostech vyjma sprch jsou umístěny odpadkové koše s hygienickými sáčky, v recepci
je umístěn speciální koš na plasty.
11.Nakládání s odpady
Odpady jsou tříděny na komunální odpad a plastové obaly.
Odpad je odvážen v pravidelných intervalech místní službou.
12.Bezpečnostní a požární požadavky
Denní služba a jednotliví instruktoři jsou zaškoleni v rámci provozního řádu.
Instruktoři kurzů při první lekci seznámí návštěvníky kurzu s pravidly bezpečnosti.
13.První pomoc
Zařízení je vybaveno lékárničkou.
První pomoc zajišťuje instruktor kurzu, v případě nutnosti přeruší kurz a zavolá lékaře.
14.Zabezpečení majetku klientů a odpovědnost za škody
Návštěvníci nenosí ve vlastním zájmu do společných prostor cenné předměty.
V ípadě návštěvy kurzu je návštěvníkům nabídnut klíč od uzamykatelných skříněk.
Provozovatel za případné ztráty věcí z neuzamčených prostor neručí.
V případě ztráty věcí z uzamčené skříňky je věc řešena za asistence policie.
15.Závěrečná ustanovení
1. Provozní podmínky kurzů se řídí platnými právními předpisy, zejména: zákon č.258/2000
Sb. o ochraně veřejného zdraví, vyhláška č.195/2005 Sb. o podmínkách předcházení vzniku
a šíření infekčních onemocnění a hygienické požadavky na provoz zdravotnických zařízení
a ústavů sociální péče, vyhláška č.238/2011 Sb. kterou se stanoví hygienické požadavky na
koupaliště, sauny a hygienické limity písku v pískovištích venkovních hracích ploch,
vyhláška č.84/2001 Sb. o hygienických požadavcích na hračky a výrobky pro děti ve věku do
3 let a další.
2. Provozní řád byl zpracován na základě těchto dokumentů: Doporučené zásady pro pořádání
kurzů “Plavání” kojenců a batolat (Státní zdravotní ústav, 11/2001), vyhláška č.238/2011
Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na koupaliště, sauny a hygienické limity písku v
pískovištích venkovních hracích ploch.
3. Tento provozní řád a jeho dodržování je závazné pro všechny účastníky kurzů.
NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD kurzů plavání v Centru MARCO
I. Obecné zásady
1. Kurzy plavání kojenců a batolat jsou určeny dětem od 6 do 36 měsíců, kurzy plavecké
přípravky dětem od 3 do 8 let. Děti jsou rozděleny do skupin v počtu do 7 dětí.
2. Kurzy jsou vedeny pod odborným dohledem kvalifikované instruktorky Plavání
kojenců, batolat a dětí předškolního věku.
3. Metodika vedení kurzů byla vytvořena na základě odborných publikací, teoretických znalostí
a praktických zkušeností provozovatele kurzů.
4. Předmětem kurzu je metodická činnost s dětmi za přítomnosti, či bez přítomnosti rodičů ve
vodě, při níž jsou respektovány všechny potřeby dítěte (teplota vody, délka pobytu ve
vodě, čistota prostředí, momentální stav a nálada dítěte, apod.)
5. Zařazení dítěte do kurzu bude provedeno na základě písemného souhlasu ošetřujícího
pediatra. Kurzů se mohou zúčastnit pouze zdravé děti a rodiče. Do kurzu nemají přístup
nemocné děti a osoby, zvláště osoby trpící vlasovými, kožními či jinými přenosnými
chorobami, osoby pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek. Pokud by rodič, dítě či
doprovod vykazoval před lekcí zjevné známky nějakého onemocnění, je instruktor
oprávněn zrušit dítěti lekci, případně celý kurz bez náhrady.
6. Před zahájením kurzu jsou rodiče informováni o účelu, metodice a organizaci kurzů, manipulaci s
dětmi na suchu i ve vodě, hygienických zásadách a bezpečnostních opatřeních.
7. Každé dítě mladší 36 měs. musí mít při koupání vlastní dětské plavečky s přiléhavou gumičkou
kolem nohou nebo jednorázovou koupací plenu. Před každým použitím musí být plavky rodiče
i dítěte řádně vyprány. V případě znečištění plavek dítěte si mohou rodiče
v recepci zakoupit jednorázové papírové plavky.
8. Během lekce je s dítětem ve vodě přítomna maximálně jedna dospělá osoba.
9. Doba pobytu ve vodě se přizpůsobuje věku a pokročilosti dítěte, nesmí ovšem přesáhnout
30 min.
II. Hygienické zásady
1. Lekce probíhají v bazénu s nepřetržitou cirkulací vody. Výkon filtrační jednotky zaručuje
dostatečnou výměnu celého objemu vody v bazénu. Zařízení pro úpravu vody se nachází
v technické místnosti veřejnosti nepřístupné.
2. Každý den před zahájením provozu je okolí bazénu, sprcha, šatna a WC dezinfikováno a
pečlivě omyto čistou vodou. Voda v bazénu před zahájením lekcí prochází několikrát v
celém objemu filtračním zařízením.
3. Ostatní prostory, ve kterých se budou rodiče s dětmi pohybovat, jsou denně důkladně čištěny
běžnými mycími prostředky.
4. K dezinfekci pomůcek a bazénu je použit prostředek INCIDUR, který je svým složením
vhodný i pro jiná exponovaná pracoviště (např. novorozenecká a kojenecká oddělení
nemocnic) a je schválen Ministerstvem zdravotnictví ČR a Hlavním hygienikem ČR.
Jeho roztok je připraven dle doporučeného návodu.
5. Při případném znečištění vody dítětem je pobyt osob v bazénu přerušen do
odstranění znečištění. O dokončení lekce rozhodne instruktor.
6. Při výuce ve vodě se používají pouze pomůcky a hračky, jejichž kvalita vyhovuje
hygienickým požadavkům na hračky a výrobky pro děti ve věku do 3 let.
7. Teplota vody a vzduchu ve všech prostorách je pravidelně kontrolována a přizpůsobena
hygienickým požadavkům. U dětí od 6 měsíců se teplota vody bude pohybovat v rozmezí 28-
32°C (vyšší hodnoty platí vždy pro začátek uvedeného věkového období). Teplota vzduchu
je 28-30°C u všech věkových kategorií.
III. Organizační zásady
1. Lekce se může zúčastnit pouze dítě řádně přihlášené, které musí být doprovázené
dospělou osobou.
2. Doprovod dítěte odpovídá za chování a bezpečnost dítěte ve všech prostorách, ve
kterých kurz probíhá.
3. Doprovod dítěte předloží na vyzvání instruktorce průkazku účastníka kurzu.
4. Lekce pravidelně probíhají v kurzech v daný den a hodinu.
5. Do areálu je nutné se dostavit nejpozději 15 minut před začátkem vaší lekce. Doba
aklimatizace po ukončení lekce je min. 15 minut.
6. Pokud dítě či dospělá osoba poničí jakékoliv zařízení areálu, je tato dospělá osoba
povinna uhradit v celém rozsahu způsobenou škodu.
7. Během kurzů budou kočárky nechávány v místnosti hned za vstupními dveřmi. Příprava
rodičů a dětí probíhá v prostorách rozdělených takto: relaxační místnost, WC, šatna, sprcha
a místnost s bazénem.
8. V šatně se rodiče i děti vysvléknou, přejdou do sprchy, kde se každý účastník lekce před
vstupem do bazénu a po použití WC osprchuje bez plavek a důkladomyje mýdlem;
k dispozici vlastní osušku a ostatní základní hygienické potřeby pro sebe i své dítě.
9. Před zahájením lekce se dítě preventivně posadí na nočník, případně se využije
jeho přirozeného reflexu na vodu ve sprše.
10. Po provedení očisty přecházejí rodiče s dětmi do místnosti s bazénem, kde vyčkají na příchod
instruktorky. Na pokyn instruktorky následuje vstup do bazénu a probíhá vlastní lekce.
11. Po ukončení pobytu ve vodě rodiče děti osuší, zabezpečí proti nachlazení, zejména v oblasti
lebeční a bederní. Děti jsou pokládány na podložky umístěné na stolech, případně na zemi.
IV. Omlouvání absencí, poskytování náhradních lekcí
1. V případě omluvené absence do 8:00 daného dne, ve kterém omlouvaná lekce
probíhá máte nárok na náhradní termín. Tyto lekce jsou službou pro naše klienty, ne
naší povinností a není právní nárok na výběr náhradních lekcí.
2. O náhradní termín si žádáte sami prostřednictvím náhradového systému AUKSYS,
který je dostupný z našich internetových stránek www.marcofitness.cz. V případě, že si
do ukončení právě probíhajícího či navazujícího kurzu o náhradní termín plavání
nezažádáte, vaše omluvená lekce propadá.
3. V případě více než tří po sobě následujících absencí, nebo pokud celkový počet absencí
v rámci jednoho kurzu přesáhne 4 lekce, náhrady nebude možné poskytnout v daném kurzu
a je možné čerpat je v kurzu následujícím.
4. Náhrady můžete bezplatně čerpat pouze s aktuálně platnou klubovou kartou. Pokud Klubovou
kartu nevlastníte, je za čerpání náhrady účtován administrativní poplatek plus případný rozdíl cen
lekcí. Pokud nebudete čerpat náhrady, bude za tyto lekce vráceno kurzovné ve výši 50%,
a to pouze na základě lékařského potvrzení.
5. V případě ukončení kurzu ze závažných zdravotních důvo na základě písemného
potvrzení lékaře máte nárok na vrácení 100 % z celé částky kurzovného za zbývající
lekce. V ostatních případech se kurzovné nevrací.
6. Ohlašování absencí přijímáme prostřednictvím náhradového systému AUKSYS.
V.Závěrečná ustanovení
1. Tento Návštěvní řád navazuje na Provozní řád a řídí se platnými právními předpisy,
zejména: zákon č.258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, vyhláška č.195/2005 Sb. o
podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienické požadavky
na provoz zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče, vyhláška č.238/2011 Sb., kterou
se stanoví hygienické požadavky na koupaliště, sauny a hygienické limity písku v
pískovištích venkovních hracích ploch, vyhláška č.84/2001 Sb. o hygienických požadavcích
na hračky a výrobky pro děti ve věku do 3 let a další.
2. Návštěvník kurzů uděluje provozovateli souhlas se zpracováním obrazových záznamů
z bazénu za účelem propagace.
3. Součástí tohoto Návštěvního řádu jsou Zásady ochrany osobních údajů a informace
o zpracování osobních údajů, které jsou nedílnou přílohou tohoto Návštěvního řádu
(viz text dole).
4. Tento návštěvní řád a jeho dodržování je závazné pro všechny účastníky kurzů.
Zásady ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů (dále „Zásady“)
I. Úvodní ustanovení
1. Pro potřeby těchto Zásad ochrany osobních údajů se rozumí:
Provozovatelem Klub MARCO z.s., Riegrova 1543, Rakovník, 26901, Česká
republika, IČ:22756795, www.marcofitness.cz
ivatelem návštěvník webových stránek www.marcofitness.czvyplňující přihlášku do
Dětské skupiny Miniškolka MARCO nebo do plaveckých kurzů.
1. Provozovatel je zájmovým spolkem, který nabízí volnočasové aktivity pro děti, podporu
sociálních kontaktů a rozvoj osobnosti dítěte, podporu všestranného rozvoje osobnosti dítěte
při současném respektování individuální a názorové odlišnosti, základních principů práv dítěte
a jeho osobnosti, podporu propagace plavání dětí předškolního věku, organizování
plaveckých soutěží a kurzů, pořádání environmentálně a folklórně zaměřených akcí. V rámci
těchto služeb jsou Provozovatelem zpracovávány Osobní údaje dle článku II. odst. 3. GDPR.
2. Provozovatel zpracovává Osobní údaje pro následující účely:
o splnění právní povinnosti;
o marketingové a obchodní nabídky služeb Provozovatele souvisejících s aktivitami
o vedení Databáze Uživatelů;
o ochranu práv a právem chráněných zájmů správce (oprávněný zájem).
3. Uživatelé, kteří prostřednictvím registračního formuláře poskytnou své údaje za účelem
přihlášení do dětské skupiny, tak činí dobrovolně, svým jménem a Provozovatel jejich činnost
nijak neřídí.
4. Znění Zásad pro ochranu osobních údajů může Provozovatel změnit či doplňovat.
II. Ochrana osobních údajů a informace o zpracování
1. Na fyzické osoby, které vyplní a odešlou Provozovateli vyplněnou Přihlášku do Miniškolky
MARCO z informačního webu www.marcofitness.cz, nebo se registrují do kurzů plavání
na webu klubmarco.auksys.com se vztahuje EU Obecné nařízení o ochraně osobních
údajů (dále též GDPR) a další příslušné právní předpisy.
2. Uživatel bere na vědomí, že odesláním vyplněného registračního formuláře započne
zpracovávání osobních údajů Provozovatelem. Pokud Uživatel neposkytne své osobní
údaje, není možné mu poskytnout služby z ní vyplývající. Osobní údaje jsou v této
souvislosti nezbytné pro poskytnutí konkrétní služby Provozovatele. Jedná se o tyto osobní
údaje:jméno rodiče, jméno dítěte, datum narození dítěte, telefon, e-mail, IP adresa zařízení,
z níž byl formulář odeslán.
3. Osobní údaje uvedené v čl. II. odst. 3 budou zpracovávány za účelem vedení Databáze a za
účelem předání zaměstnancům Provozovatele pro zkontaktování Uživatele za účelem
informování o službě a provozování služby. Osobní údaje podle tohoto odstavce budou
zpracovávány po dobu 5 let od ukončení účasti dítěte v dětské skupině či na kurzech
plavání, a to pro případ kontroly dozorových orgánů a pro případ vzniku sporu týkajícího se
vztahu mezi Provozovatelem a Uživatelem souvisejícího s Obchodními podmínkami.
4. Uživatel je oprávněn souhlas se zpracováním osobních údajů a se zasíláním obchodních
sdělení kdykoliv odvolat zasláním e-mailu na adresu miniskolka@marcofitness.cz.
5. Po ukončení vedení Uživatele v databázi Provozovatel osobní údaje ihned zlikviduje.
6. Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel vynaloží maximální úsilí, aby nedošlo
k neoprávněnému zpracování osobních údajů zpracovateli, nicméně neodpovídá Uživateli
za újmu způsobenou neoprávněným zpracováním osobních údajů zpracovateli.
7. Uživatelé berou na vědomí, že databáze je uložena na serverech czechia.cz a
auksys.com. Provozovatel využívá služby Czechia a Auksys, jejichž provoz je v souladu s
evropskými standardy ochrany osobních údajů.
8. Osobní údaje nebudou předávány třetím osobám (sjimkou čl. II. odst. 4 a čl. II. odst. 9,
zaměstnanců Provozovatele a smluvních partnerů, kteří budou zavázáni mlčenlivostí
ohledně zpracovávaných osobních údajů).
9. Uživatel potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou pravdivé a přesné.
10. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě neautomatizovaným způsobem.
11. V případě, že by se Uživatel domníval, že Provozovatel nebo zpracovatel provádí
zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního
života Uživatele nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s
ohledem na účel jejich zpracování, může:
o požádat Provozovatele nebo zpracovatele o vysvětlení, a to e-mailem na adresu
miniskolka@marcofitness.cz,
o vznést námitku proti zpracování a požadovat e-mailem na adresu
miniskolka@marcofitness.cz, aby Provozovatel zajistil odstranění takto vzniklého
stavu (např. blokováním, provedením opravy, doplněním nebo likvidací osobních
údajů). Provozovatel o námitce neprodleně rozhodne. Nevyhoví-li Provozovatel
námitce, má Uživatel právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění Uživatele obrátit se se svým podnětem
na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
12. Požádá-li Uživatel o informaci o rozsahu či způsobu zpracování svých osobních údajů, je mu
Provozovatel povinen tuto informaci předat neprodleně, nejpozději však do jednoho měsíce
od obdržení žádosti Provozovatelem na adrese miniskolka@marcofitness.cz. Pokud Uživatel
uplatní právo na přístup k osobním údajům v elektronické formě, Provozovatel mu
požadované informace poskytne rovněž v elektronické formě, ledaže Uživatel požádá o jiný
způsob poskytnutí informací.
13. Provozovatel je oprávněn v případě opakované a nedůvodné žádosti o poskytnutí fyzické
kopie zpracovávaných osobních údajů účtovat přiměřený poplatek za administrativní
náklady s tím spojené.
III. Závěrečná ustanovení
1. Veškeré právní vztahy vznikající na základě nebo v souvislosti s Databází nebo se
zpracováváním osobních údajů se řídí právním řádem České republiky, a to bez ohledu na
to, odkud byl přístup k nim realizován. K řešení případných sporů vzniklých v souvislosti
s ochranou soukromí mezi Uživatelem a Provozovatelem jsou příslušné české soudy, které
budou aplikovat české právo.
2. Tyto Zásady ochrany osobních údajů nabývají účinnosti dnem 25. 5. 2018.